Charakteristika školy  Dokumenty a zákonné normy  Informace ředitelky školy  Tiskopisy ke staženíZpět


Pozor!

Tlačítka ve tvaru

button

a další podobná,
 otevírají soubory typu *.pdf.

K jejich zobrazení je nutné mít nainstalovaný program Adobe Reader, který můžete stáhnout např.

ZDE

Výroční zpráva za šk. r. 2006/07

1.0 Charakteristika školy

1.1 Základní škola, 345 07 Všeruby 70, IZO: 600 065 472, IČO: 60611421, tel.: 379779232, e-mail: zs.vseruby@post.cz, řed. školy: Mgr. Jindřiška Behenská

1.2 Obecní úřad, 345 07 Všeruby 77

1.3 Poslední zařazení do sítě škol: č.j. 8826/07-21, Rozhodnutí ze dne 28.6.2007 s účinností od 1.9.2007

1.4 Seznam odloučených pracovišť: 0

1.5 Vzdělávací program škol: Základní škola, č.j. 16 847/96-2

1.6 Součásti školy:

název součásti kapacita počet žáků počet tříd, oddělení počet přepočtených ped. prac.
Rok 05/06 06/07 05/06 06/07 05/06 06/07 06/07
75 75 31 33 2 2 3,898
ZvŠ
ZUŠ
DDM
SJŠ
ŠD, ŠK
ŠD (samostatná) 30 30 23 24 1 1 0,625
ŠK (samostatný

1.7 Typ školy: neúplná, spojené ročníky v jedné třídě 1. až 3.r., 4. a 5. r.

1.8 Spádový obvod školy: Všeruby, Brůdek, Hájek, Hyršov, Pláně, Maxov, Studánky, Chalupy, Pomezí

1.9 Speciální a specializované třídy: 0

1.10 Individuální integrace postižených dětí:

Vady : Počet žáků :
Mentálně postižení 1
Sluchově postižení
Zrakově postižení
S vadami řeči
Tělesně postižení
S více vadami 1
S vývoj. poruchou učení a chování 2
Celkem 4

1.11 Specializovaná výuka pro žáky s SPU:

Náprava dyslexie - 4 dětí ze 2., 4. a 5. třídy 2 hodiny týdně - uč. Šupová (kurz nápravy dyslexie)

Děti zde měly možnost nacvičovat správnou techniku čtení, procvičovaly analýzu slov, psaly diktáty po předchozí přípravě apod. Děti pracovaly s pomocnými materiály, přehledy učiva, tabulkami a PC

1.12 Materiálně technické zajištění školy - dobré.

K 31.12.2006 odstoupila škola pro značné finanční náklady od smlouvy se společností AutoCont, která zajišťovala přístup do školské sítě WAN, konfiguraci stanic a serveru, monitorovací funkce atd. Od celního ředitelství Plzeň jsme obdrželi jako sponzorský dar 8 ks počítačů (nyní máme ve škole celkem 13 ks počítačů) a v příštím školním roce hodláme přistoupit k celkové inovaci školské sítě a pro budoucí výuku informatiky připravit počítačovou učebnu.

1.13 Rada školy

 – zřízena 1.12.2005

Ve školním roce 2006/2007 se uskutečnila 3 zasedání šk. rady. Během nich se schválila výroční zpráva o činnosti školy, školní řád a pravidla pro hodnocení žáků. Zároveň byla rada informována o rozpočtu školy a chybějících mzdových nákladech. Šk. rada byla seznámena s návrhy řešení vzniklé situace a jednohlasně schválila stávající koncepci školy. V průběhu školního roku došlo ke změnám ve složení šk. rady, P. Bernardovou a A. Weberovou nahradily N. Motyčková a R. Franklová.

2.0 Údaje o pracovnících školy

2.1 Přehled o zaměstnancích školy

počet všech pracovníků školy počet pedagogických  pracovníků
fyzický stav přepočtený stav fyzický stav přepočtený stav
05/06 06/07 05/06 06/07
5/4,586 5/4,723 4/3,761 4/3,898

2.2 Personální změny školní rok 2006/2007

Počet učitelů, kteří nastoupili na školu 0
- z toho absolventů PF, VŠ 0
Počet učitelů, kteří odešli ze školy 0
- z toho na jinou školu 0
- z toho mimo školství 0
Počet pracovníků v důchodovém věku 0

2.3 Výuka vedená odborně způsobilým učitelem

aprobovanost výuky   procento v kterých předmětech
počet vyučovacích hodin za týden 48 100 ---
- z toho počet neaprobovaných hodin 23 47,9 v 1.-3.r. spojený

2.4 Další vzdělávání pedagogických pracovníků:

počet vzdělávacích akcí 8
celkový počet účastníků 4
vzdělávací instituce KCVJŠ Plzeň, NIDV Plzeň, Vzdělávací instituce TANDEM Hradec Králové, ČSČK

Všichni pedagogičtí pracovníci se ve dnech 12. – 14.10.2006 spolu s pedagogickými pracovníky základních škol v Koutě na Šumavě a v Pocínovicích zúčastnili školení Rozvojový program ve vzdělání – Zpřístupnění vzdělávání pro ZŠ s ročníky pouze 1. stupně, které organizovala Základní škola Všeruby a na které byla poskytnuta dotace MŠMT ČR dle metodického pokynu MŠMT ČR č.j.: 1392/2006-25. Na základě poznatků z tohoto školení jsme se v průběhu tohoto školního roku všichni věnovali tvorbě školního vzdělávacího programu, podle kterého budeme vyučovat v 1. ročníku již od příštího školního roku. Vzhledem k probíhajícímu zavádění školního vzdělávacího programu se postupně nakupují pro žáky nové učebnice, které odpovídají požadavkům pro modernizaci výuky. Jedná se zejména o nakladatelství Nová Škola a Alter.

2.5. Věkové složení ped. pracovníků ve školním roce 2006/2007:

Počet ped. pracovníků (přepočtený stav) Průměrná délka ped. praxe Průměrný věk
3,898 17 42,75
Počet ped. pracovníků
- absolventů VŠ, popř. SpŠ u ŠD 3 (přep. 2,625)
- v důchodovém věku 0

3.0 Přijímací řízení a další zařazení absolventů škol

3.1 Zápis žáků do 1. třídy

počet dětí u zápisu počet odkladů ŠD - navržené počet odkladů ŠD - skutečnost očekávaný počet dětí očekávaný počet tříd
4 1 1 4 1

5. a 6. února 2007 byl proveden zápis do 1. ročníku školního roku 2007/2008 na téma Pilná včelka. Z celkového počtu 4 zapsaných žáků požádali rodiče 1 žáka o odklad školní docházky o jeden školní rok a této žádosti bylo vyhověno a 1 žák nastoupí po odkladu školní docházky z minulého školního roku.

3.2 Absolventi školy a jejich další uplatnění po ukončení povinné školní docházky - 0

Výsledky výchovy a vzdělávání

4.1 Prospěch žáků:

počet žáků celkem prospělo prosp. s vyzn. neprospělo opravné zkoušky hodnoceno slovně
33 12 21 0 0 0

4.2 Snížený stupeň z chování:

 2. Stupeň 0
 3. Stupeň 0

4.3 Docházka žáků:

zameškané hodiny celkem 1573
- z toho neomluvené 0

Na žáka připadl průměrný počet 47,7 zameškaných hodin, což je o 13 hodin méně než minulý školní rok.

4.4 Přehled volitelných a nepovinných předmětů: 0

4.5 Způsob zařazení vzdělávací oblasti Výchova k volbě povolání:

Škola s ročníky pouze 1. stupně

5.0 Nadstandardní aktivity

5.1 Zájmová činnost organizovaná školou

Počet zájmových útvarů organizovaných školou: 4

zájmové útvary počet přihlášených žáků průměrná docházka pracovali úspěšně pracovali
sportovní 20 17 19 1
dovedných rukou 8 6 4 4
výpočetní techniky 9 7 7 2
Náprava dyslexie 4 4 4 0

Na škole pracovaly 3 zájmové kroužky. Turisticko-ekologický kroužek vedla učitelka Mgr. Renata Reifová. Zapsáno bylo 20 dětí (9 chlapců a 11 dívek). Na schůzkách se noví členové kroužku učili poznávat turistické a sportovní značky, světové strany, lesní rostliny i živočichy, učili se pracovat s buzolou a orientovat se v mapě, zkoušeli luštit zašifrované zprávy, ostatní si své znalosti upevňovali. Na několika schůzkách si všichni zahráli oblíbenou vybíjenou a naučili se soutěžit ve štafetovém běhu. Své znalosti a dovednosti si děti ověřovaly při krátkých turistických pochodech do okolí Všerub, kde pozorovaly změny v přírodě, lesní živočichy a odlévaly stopy zvěře. Při nepříznivém počas se schůzky konaly ve třídě, kde děti plnily kondiční testy a hrály různé soutěže. V květnu jsme se zúčastnili akce Ba kolech z Čech do Bavor, při níž děti jely 20 km trasu Všeruby – Chodská Lhota – Všeruby. Na závěr roku jsme uskutečnili již tradiční výlet na kolech, tentokrát při hranicích směrem na Maxov k nově otevřenému hraničnímu přechodu. Kroužek probíhal 1x za dva týdny v pondělí a ve své činnosti se pravidelně střídal s kroužkem dovedných rukou, který vedla vychovatelka Alena Haasová. Ten navštěvovalo 8 dětí, 5 žákyň z 1. třídy a 3 žákyně 2. třídy. Vzhledem k tomu, že žákyně byly z nižších ročníků, byla i činnost zaměřena na práce, které rozvíjejí dovednosti dětí přiměřené jejich věku. Výrobky, které si děvčata vytvořila, si jednak odnášela domů a také jimi byly vyzdobené třídy a chodby školy. 9 žáků 3.-5. p.r. navštěvovalo kroužek výpočetní techniky a pod vedením ředitelky Mgr. Jindřišky Behenské se učili pracovat s počítačem a zároveň pokračovali ve vydávání školního časopisu Poškoláček. Členové kroužku se také organizačně podíleli na průběhu školních besídek. V červnu 2007 byli členové redakční rady časopisu na výletě v Domažlicích a navštívili Galerii bratří Špillarů, výstavu kočárků v Muzeu a prošli historické náměstí.

Divadelní představení Divadýlka Kuba Narodil se klaun v KD Všeruby, 5.10.2006

Divadelní představení Kvak a Žbluňk, MKS Kdyně, 20.10.2006

Divadelní představení Divadla Z bedny Karlovy Vary, muzikál pro děti Ošklivé káčátko, 9.2.2007

Divadelní maňáskové představení O 12 měsíčkách v MŠ Všeruby, 1. – 3. r., 9.3.2007

Vzdělávací ekologické divadelní představení Jak se zachraňuje země, MKS Kdyně, 12.4.2007

Koncert P. Nováka, MKS Kdyně, 17.5.2007

TAURUS – ekologický výchovný program Naši kamarádi zvířátka, Ekocentrum Taurus Mgr. Krumlová – 24.10.2006

Strašidelná noc ve škole pod názvem Strašidel se nebojíme, sami je dnes postrašíme – ¨ze 16. na 17.11.2006 Ze 16. na 17. listopadu se konala akce, při které se spalo ve škole, pod názvem Strašidel se nebojíme, sami je dnes postrašíme. Děti se sešly na okraji obce v lampiónovém průvodu, který prošel celou obec až ke kulturnímu domu. Většina dětí měla kostýmy strašidel. V kulturním domě čekalo na děti plnění úkolů u pohádkových postav: pavouka, vodníka, ježibaby, ducha a bílé paní. Za splněné úkoly dostávaly sladké odměny a na konci soutěže si všichni zazpívali a zatančili při pohádkových písničkách, které jim zahrála skupina Black Stetson. Potom se už strašidýlka přesunula do školy, kde se připravila na spaní. Tohoto projektu se zúčastnilo 90% dětí naší školy a ve škole spalo 78% dětí. Následující den se děti učily ve strašidelné škole a cestovaly na koštěti po celé naší republice a plnily různé úkoly. Celkový počet dětí, které se zúčastnily lampiónového průvodu (nejen z naší školy) byl 45 a 100 dospělých.

Beseda k výročí úmrtí B. Němcové v Místní knihovně pro 4. a 5. r., 7.2.2007

Návštěva Muzea ve Kdyni, 17.5.2007

Beseda s hasiči spojená s ukázkou hasičské výzbroje a výstroje, vyhlášení požárního poplachu, 21.6.2007

Sportovní den (32), 25.6.2007

Dopravní soutěž (32), 27.6.2007

Branný den (32), 28.6.2007

Školní výlet, Katedrála sv. Bartoloměje v Plzni a westernové městečko v Dnešicích u Přeštic, 14. června 2007

Úkoly trvalé – Zájmové kroužky, Náprava dyslexie

Školní časopis Poškoláček

Každou první středu v měsíci Otevřená škola – přítomnost rodičů při vyučování

Školní kronika a školní fotodokumentace

Veřejné výstavy a veřejná vystoupení

Zajištění pitného režimu – školní mléko

5.2 Mimoškolní aktivity

Den otevřených dveří pro veřejnost – 30.9. a 1.10.2006 - celkem navštívilo školu 90 návštěvníků české i německé národnosti. Všichni si mohli prohlédnout alba s fotografiemi a školní kroniky již od roku 1945, výrobky dětí a společně si zavzpomínat na svá školní léta.

Vánoční besídka (33 žáků), 21.12.2007

Rozsvícení vánočního stromu ve Všerubech

Dětský maškarní ples

Jarní besídka - výroba dárků ke Dni matek (33 žáků), 15.5.2007

Dětský den 2.6.2007

V závěru školního roku 22. června se 31 žáků zúčastnilo 2. ročníku akce Děti běží Evropou, kterou pořádá Waldschmidtschule Eschlkam. V pátek dopoledne se na hraničním přechodu Všeruby – Eschlkam, kde byl cíl, potkali žáci se svými vrstevníky z Eschlkamu, kteří rovněž běželi na hranice. Mladší žáci ze Všerub běželi jeden kilometr a starší 1 700 metrů. Vítězové obdrželi poháry.

26.6.2007 navštívilo naší školu 11 učitelů ze Waldschmidtschule Eschlkam, kteří si prohlédli třídy, družinu, učebnice a výtvory dětí i se seznámili se vzdělávacím systémem u nás. Naopak 4. července navštívily učitelky naší školy své kolegy v Německu a návštěvu s obdobným programem jim oplatily.

5.3 Účast v soutěžích

soutěž počet soutěží počet zúčastněných žáků umístění 1. místo 2. místo 3. místo
mezinárodní
republiková
regionální 1 26    
okresní 2 18 1

Soutěž pohádkových postav v KD Všeruby – 16.11.2006

Soutěž Veselý dráček o nejhezčího draka

Drakiáda – školní soutěž (33 žáků)

Človíčkiáda - školní soutěž (33 žáků)

Piškvorkiáda - školní soutěž (33 žáků)

Turnaj spádových škol ve vybíjené v Koutě na Šumavě – žáci 4. a 5.r. se umístili na 3. místě

Sportovní den - školní soutěž ve 4 disciplínách (33 žáků)

Čtenářská soutěž – školní kolo (26 žáků), 17. a 19.4.2007

Čtenářská soutěži ve Kdyni (5 žáků), 30.5.2007

Školní dopravní soutěž (33 žáků), 27.6.2007

Sběr starého papíru – 26 žáků, 4. místo v kraji, celkem odevzdáno 9 765 kg sběrných surovin. V loňském roce jsme se umístili na místě prvním a v letošním roce jsme skončili čtvrtí. Sběru se zúčastnilo 26 žáků, což je 78% žáků naší školy. Třem nejlepším sběračům byla udělena pochvala na vysvědčení. Škola obdržela za výborné umístění ve všech ročnících soutěže plastové kontejnery do tříd na papír, plasty a sklo.

Výtvarná soutěž s Ajaxem

6.0 Výchovné poradenství

6.1 Vyhodnocení Koncepce výchovného poradenství

Výchovný poradce zajišťuje metodickou a informační činnost na škole (např. pomáhá tř. učitelkám při práci s problematickými žáky, věnuje se žákům s výukovými a výchovnými problémy, projednává s rodiči souhlas s vyšetřením v PPP nebo SPC, podílí se na vypracování individuálního plánu a další dokumentace pro integrované žáky, vede databázi integrovaných žáků ap.).

6.2 Návykové látky – školní preventivní strategie

Veškerá činnost a řád školy byl upraven ve shodě s ochranou zdraví žáků a ochranou vůči zneužívání návykových látek. Třídní učitelé sledovali vývojové a individuální potřeby žáků. Škola zajišťovala dostatečné množství volnočasových aktivit. Veškeré naplánované akce byly splněny.

6.3 Environmentální výchova

Letos poprvé se naše škola řídila plánem environmentální výchovy, i když většina činností v něm obsažená se provádí již několik let. Ochrana životního prostředí a poznávání rostlin a živočichů jsou běžnou součástí výuky prvouky a přírodovědy a jsou úzce spjaty s činností turisticko-ekologického kroužku, stejně jako se prolínají do činnosti školní družiny a kroužku výpočetní techniky. Využili jsme nabídky Ekocentra TAURUS. Mgr. Krumlová navštívila dne 24.10.2006 naš školu v výukovým programem Naši kamarádi zvířátka, do kterého se zapojily všechny děti. Zároveň jsme objednali výukové materiály od sdružení TEREZA, které využili žáci 4. a 5. r. jak při vyučování, tak při přírodovědných vycházkách. Ve škole je kladen důraz na pitný režim žáků a v té souvislosti se plánuje nákup automatu na balenou vodu. I nadále je a bude žákům distribuováno školní mléko. Také sběr starého papíru se stal běžnou věcí pro žáky naší školy i pro širokou veřejnost. Žáci také pečují o zeleň ve škole a jejím okolí. Ve škole byla umístěna schránka důvěry, kam mají žáci možnost anonymně psát své dotazy a problémy.

6.4 Spolupráce s rodiči, policií, OÚ

Rodiče se značně organizačně i finančně podíleli na mnoha akcích - např. veřejná vánoční a jarní besídka, dětský maškarní ples, dětský den, branné cvičení, sportovní den apod.

Ve spolupráci s policií probíhal ve 2. a 3. třídě program AJAX. Cílem bylo seznámit děti s prací policistů, dopravní výchova, vlastní bezpečnost, děti a trestné činy, mezilidské vztahy - šikana, drogy a hazardní hry, bezpečné prázdniny. Během roku navštívila školu policistka podporučík Čejková a vyprávěla nám o své práci. Každý žák dostal svůj zápisník a tam se řešili i společně různé úkoly. Na závěr dostaly děti plyšového psa Ajaxe. Akce se zúčastnilo 13 dětí, program byl velmi úspěšný.

Kladně hodnotím i spolupráci s Celním úřadem Všeruby, který rozmnožuje školní časopis Poškoláček.

Spolupráce s OÚ je vstřícná. OÚ se stará o školní pozemek, provádí opravy a údržbu ve škole.

7.0 Údaje o výsledcích inspekce provedené ČŠI

Ve školním roce 2006/2007 se nekonala inspekce ČŠI.

8.0 Výkon státní správy

8.1 Výkon státní správy

Rozhodnutí ředitele školy Počet Počet odvolání
Přijetí k povinné školní docházce 4 0
Odklad povinné školní docházky 1 0
Dodatečný odklad povinné školní docházky 0 0
Zařazení dětí do MŠ, ŠJ, ŠD 1 0

8.2 Počet osvobozených žáků

Počet žáků osvobozených od povinné školní docházky: 0

Počet žáků osvobozených od povinnosti docházet: 0

Počet žáků osvobozených z výuky: 0

Počet evidovaných stížností: 0

Závěr

Škola byla organizovaná jako dvojtřídní:

I. třída 1. až 3. postupný ročník celkem 21 žáků z toho 14 dívek

II. třída 4. a 5. postupný ročník celkem 13 žáků z toho 5 dívek

Školní rok zahájilo celkem 33 žáků z toho 19 dívek. Z celkového počtu byl 1 žák vietnamské národnosti a 1 žákyně slovenské národnosti. Do školy dojížděly 2 žákyně z Hyršova a 4 žáci z Hájku. Ve škole pracovaly celkem 4 pedagogické pracovnice. Ředitelka školy Mgr. Jindřiška Behenská učila v 1. ročníku český jazyk a matematiku, třídní učitelkou 1. - 3. postupného ročníku byla Jana Šupová, třídní učitelkou ve 4. a 5. ročníku byla Mgr. Renata Reifová. Ve školní družině pracovala Alena Haasová. Ve škole i nadále uklízela Miluše Filipovičová.

I v tomto školním roce se vyučovalo podle vzdělávacího programu Základní škola č.j. 16 847/96-2. I v tomto školním roce se škola zapojila do sítě Tvořivých škol. Znamená to, že v naší škole upřednostňujeme činnostní učení a multisenzoriální přístup k žákům. Využíváme téměř v každé vyučovací hodině nových a moderních pomůcek, které nejen demonstruje učitel, ale má také každý žák ve své lavici. Činnostní učení se jako způsob práce ve třídách objevilo v České republice v meziválečném období. Tento program vychází z tradice J. A. Komenského, reformní pedagogiky české činné školy 30. let 20. století, ze současných výzkumů učení a vzdělávání a z mnohaletých zkušeností učitelů z praxe. Koresponduje se všemi školskými dokumenty určenými pro základní vzdělávání a jeho principem je vyučovat činně, tedy probouzet u žáků zájem o nabývání nových poznatků názorně, vlastní činností a prožitkem. Jedním z cílů programu Tvořivá škola je celkově zvyšovat kvalitu vzdělávání dětí a aktivně zapojovat žáky do výuky, motivovat je k celoživotnímu vzdělávání a rozvíjet u nich tvořivost, samostatnost, odpovědnost a toleranci. Více se o činnostním učení a sdružení Tvořivá škola dočtete na www.tvorivaskola.cz , kde také naleznete kompletní seznam Tvořivých škol.

Při výuce čtení používáme metodiku čtení Sfumato - Splývavé čtení. Důležitou podmínkou pro dobré technické zvládnutí čtení je práce s hlasem. Při využití běžných metod a vytvoření správných technických základů se děti nemusí potýkat s tzv. dvojitým čtením, daleko rychleji se naučí správně se vyjadřovat písemnou formou ať už je to popis, přepisování či diktáty. Co se týče interpretace, rovněž zde jsou patrné efekty: děti čtou s pochopením, interpretují hlasitě a výrazně s prvky dramatizace. Kromě časové úspornosti prezentované techniky, která nijak nenarušuje meze stanovených osnov, je třeba zmínit jeden, z hlediska pedagogické praxe zcela zásadní, efekt: i děti s dyslexií se mohou účastnit výuky v běžné třídě; s technikou splývavého čtení lze totiž i s těmito vadami úspěšně pracovat.

K docházce do školní družiny se přihlásilo celkem 24 dětí. Ranní provoz školní družiny byl stanoven od 7.15 do 7.45 hodin a odpoledne končil provoz v 15.00 hodin. Činnost byla sestavena velmi pestře, odvíjela se od ročních období, svátků, ale i od počasí a nálady dětí. Na podzim a na jaře byla zaměřena hlavně na pobyt venku na školním hřišti a na zahradě, kde děti nejraději hrály míčové hry, ale i na výlety do okolí, např. na Maxov nebo k rybníku Myslív. Také se jim líbilo pouštění draků, výlet do lesa ke krmelci a jiné kratší vycházky. Celý rok se hrála hra Máme rádi zvířátka. Každý měsíc si děti zvolily nějaké zvířátko, o kterém si spolu povídaly, přečetly si zajímavosti o vyhlédnutém zvířátku, přečetly si pohádku nebo kreslily obrázek. Za splněné úkoly dostávaly razítka a na konci roku bylo vyhlášení vítěze soutěže. V zimních měsících se činnost přemístila z přírody více do učebny a děti se bavily skládáním stavebnic a výrobou dárečků pro blížící se vánoce. Také podzimní, vánoční i jarní výzdoba školy a kulturního domu, kde se konaly školní besídky, se dětem povedla. Po celý rok děti pracovaly s různými materiály. Mladší děti si oblíbily výrobky z papíru, plsti a dalších snadno opracovatelných materiálů. Poradily si i se samotvrdnoucí hmotou, mramorovanými barvami, vyráběly obrázky ze suchých květin, batikovaly tašky, na které přišívaly korálky, kreslily slupovací obrázky na sklo a vyráběly mnoho dalších drobností pro radost sobě, kamarádů i rodičů.

Naše škola spolupracovala také s nakladatelstvím Albatros a Fragment. Jejich nabídka se skládala z nabídky knih základní a výběrové řady, ale i z CD a videokazet. Z knih nejvíce zaujaly děti tituly Kouzelníkův prsten, Otázky a odpovědi, Hlavolamy a různé slovníky. Děti měly možnost objednání knih i v knižním bazaru, což mělo mezi dětmi velký úspěch. Celkem si objednávalo knihy 15 dětí.

Školní dotované mléko od Laktey a.s. z mlékárny Madeta Plzeň vydávala dětem školnice Miluše Filipovičová. Děti si mohly vybrat příchuť jahodovou, čokoládovou, kokosovou a vanilkovou. Největší zájem byl o čokoládovou příchuť. Žáci si předplatili mléko na tzv. mlíčenky, tj. 10 ks mléka za 35,- Kč. Celkem odebíralo školní mléko 21 žáků.

Do Základní školy Kdyně odešlo z naší školy 6 žáků 5. postupného ročníku a 1 žák odchází na gymnázium.

Všeruby 31.8.2007

Mgr. Jindřiška Behenská, řed. školy