Výroční zpráva za šk. r. 2006/07
1.0 Charakteristika školy
1.1 Základní škola, 345 07 Všeruby 70, IZO: 600 065 472, IČO: 60611421, tel.: 379779232, e-mail: zs.vseruby@post.cz, řed. školy: Mgr. Jindřiška Behenská
1.2 Obecní úřad, 345 07 Všeruby 77
1.3 Poslední zařazení do sítě škol: č.j. 8826/07-21, Rozhodnutí ze dne 28.6.2007 s účinností od 1.9.2007
1.4 Seznam odloučených pracovišť: 0
1.5 Vzdělávací program škol: Základní škola, č.j. 16 847/96-2
1.6 Součásti školy:
název součásti | kapacita | počet žáků | počet tříd, oddělení | počet přepočtených ped. prac. |
Rok | 05/06 | 06/07 | 05/06 | 06/07 | 05/06 | 06/07 | 06/07 |
MŠ | |||||||
ZŠ | 75 | 75 | 31 | 33 | 2 | 2 | 3,898 |
ZvŠ | |||||||
ZUŠ | |||||||
DDM | |||||||
SJŠ | |||||||
ŠD, ŠK | |||||||
ŠD (samostatná) | 30 | 30 | 23 | 24 | 1 | 1 | 0,625 |
ŠK (samostatný |
1.7 Typ školy: neúplná, spojené ročníky v jedné třídě 1. až 3.r., 4. a 5. r.
1.8 Spádový obvod školy: Všeruby, Brůdek, Hájek, Hyršov, Pláně, Maxov, Studánky, Chalupy, Pomezí
1.9 Speciální a specializované třídy: 0
1.10 Individuální integrace postižených dětí:
Vady : | Počet žáků : |
Mentálně postižení | 1 |
Sluchově postižení | |
Zrakově postižení | |
S vadami řeči | |
Tělesně postižení | |
S více vadami | 1 |
S vývoj. poruchou učení a chování | 2 |
Celkem | 4 |
1.11 Specializovaná výuka pro žáky s SPU:
Náprava dyslexie - 4 dětí ze 2., 4. a 5. třídy 2 hodiny týdně - uč. Šupová (kurz nápravy dyslexie)
Děti zde měly možnost nacvičovat správnou techniku čtení, procvičovaly analýzu slov, psaly diktáty po předchozí přípravě apod. Děti pracovaly s pomocnými materiály, přehledy učiva, tabulkami a PC
1.12 Materiálně technické zajištění školy - dobré.
K 31.12.2006 odstoupila škola pro značné finanční náklady od smlouvy se společností AutoCont, která zajišťovala přístup do školské sítě WAN, konfiguraci stanic a serveru, monitorovací funkce atd. Od celního ředitelství Plzeň jsme obdrželi jako sponzorský dar 8 ks počítačů (nyní máme ve škole celkem 13 ks počítačů) a v příštím školním roce hodláme přistoupit k celkové inovaci školské sítě a pro budoucí výuku informatiky připravit počítačovou učebnu.
1.13 Rada školy
– zřízena 1.12.2005
Ve školním roce 2006/2007 se uskutečnila 3 zasedání šk. rady. Během nich se schválila výroční zpráva o činnosti školy, školní řád a pravidla pro hodnocení žáků. Zároveň byla rada informována o rozpočtu školy a chybějících mzdových nákladech. Šk. rada byla seznámena s návrhy řešení vzniklé situace a jednohlasně schválila stávající koncepci školy. V průběhu školního roku došlo ke změnám ve složení šk. rady, P. Bernardovou a A. Weberovou nahradily N. Motyčková a R. Franklová.
2.0 Údaje o pracovnících školy
2.1 Přehled o zaměstnancích školy
počet všech | pracovníků školy | počet pedagogických | pracovníků |
fyzický stav | přepočtený stav | fyzický stav | přepočtený stav |
05/06 | 06/07 | 05/06 | 06/07 |
5/4,586 | 5/4,723 | 4/3,761 | 4/3,898 |
2.2 Personální změny školní rok 2006/2007
Počet učitelů, kteří nastoupili na školu | 0 |
- z toho absolventů PF, VŠ | 0 |
Počet učitelů, kteří odešli ze školy | 0 |
- z toho na jinou školu | 0 |
- z toho mimo školství | 0 |
Počet pracovníků v důchodovém věku | 0 |
2.3 Výuka vedená odborně způsobilým učitelem
aprobovanost výuky | procento | v kterých předmětech | |
počet vyučovacích hodin za týden | 48 | 100 | --- |
- z toho počet neaprobovaných hodin | 23 | 47,9 | v 1.-3.r. spojený |
2.4 Další vzdělávání pedagogických pracovníků:
počet vzdělávacích akcí | 8 |
celkový počet účastníků | 4 |
vzdělávací instituce | KCVJŠ Plzeň, NIDV Plzeň, Vzdělávací instituce TANDEM Hradec Králové, ČSČK |
Všichni pedagogičtí pracovníci se ve dnech 12. – 14.10.2006 spolu s pedagogickými pracovníky základních škol v Koutě na Šumavě a v Pocínovicích zúčastnili školení Rozvojový program ve vzdělání – Zpřístupnění vzdělávání pro ZŠ s ročníky pouze 1. stupně, které organizovala Základní škola Všeruby a na které byla poskytnuta dotace MŠMT ČR dle metodického pokynu MŠMT ČR č.j.: 1392/2006-25. Na základě poznatků z tohoto školení jsme se v průběhu tohoto školního roku všichni věnovali tvorbě školního vzdělávacího programu, podle kterého budeme vyučovat v 1. ročníku již od příštího školního roku. Vzhledem k probíhajícímu zavádění školního vzdělávacího programu se postupně nakupují pro žáky nové učebnice, které odpovídají požadavkům pro modernizaci výuky. Jedná se zejména o nakladatelství Nová Škola a Alter.
2.5. Věkové složení ped. pracovníků ve školním roce 2006/2007:
Počet ped. pracovníků (přepočtený stav) | Průměrná délka ped. praxe | Průměrný věk |
3,898 | 17 | 42,75 |
Počet ped. pracovníků | |
- absolventů VŠ, popř. SpŠ u ŠD | 3 (přep. 2,625) |
- v důchodovém věku | 0 |
3.0 Přijímací řízení a další zařazení absolventů škol
3.1 Zápis žáků do 1. třídy
počet dětí u zápisu | počet odkladů ŠD - navržené | počet odkladů ŠD - skutečnost | očekávaný počet dětí | očekávaný počet tříd |
4 | 1 | 1 | 4 | 1 |
5. a 6. února 2007 byl proveden zápis do 1. ročníku školního roku 2007/2008 na téma Pilná včelka. Z celkového počtu 4 zapsaných žáků požádali rodiče 1 žáka o odklad školní docházky o jeden školní rok a této žádosti bylo vyhověno a 1 žák nastoupí po odkladu školní docházky z minulého školního roku.
3.2 Absolventi školy a jejich další uplatnění po ukončení povinné školní docházky - 0
Výsledky výchovy a vzdělávání
4.1 Prospěch žáků:
počet žáků celkem | prospělo | prosp. s vyzn. | neprospělo | opravné zkoušky | hodnoceno slovně |
33 | 12 | 21 | 0 | 0 | 0 |
4.2 Snížený stupeň z chování:
2. Stupeň | 0 |
3. Stupeň | 0 |
4.3 Docházka žáků:
zameškané hodiny celkem | 1573 |
- z toho neomluvené | 0 |
Na žáka připadl průměrný počet 47,7 zameškaných hodin, což je o 13 hodin méně než minulý školní rok.
4.4 Přehled volitelných a nepovinných předmětů: 0
4.5 Způsob zařazení vzdělávací oblasti Výchova k volbě povolání:
Škola s ročníky pouze 1. stupně
5.0 Nadstandardní aktivity
5.1 Zájmová činnost organizovaná školou
Počet zájmových útvarů organizovaných školou: 4
zájmové útvary | počet přihlášených žáků | průměrná docházka | pracovali úspěšně | pracovali |
sportovní | 20 | 17 | 19 | 1 |
dovedných rukou | 8 | 6 | 4 | 4 |
výpočetní techniky | 9 | 7 | 7 | 2 |
Náprava dyslexie | 4 | 4 | 4 | 0 |
Na škole pracovaly 3 zájmové kroužky. Turisticko-ekologický kroužek vedla učitelka Mgr. Renata Reifová. Zapsáno bylo 20 dětí (9 chlapců a 11 dívek). Na schůzkách se noví členové kroužku učili poznávat turistické a sportovní značky, světové strany, lesní rostliny i živočichy, učili se pracovat s buzolou a orientovat se v mapě, zkoušeli luštit zašifrované zprávy, ostatní si své znalosti upevňovali. Na několika schůzkách si všichni zahráli oblíbenou vybíjenou a naučili se soutěžit ve štafetovém běhu. Své znalosti a dovednosti si děti ověřovaly při krátkých turistických pochodech do okolí Všerub, kde pozorovaly změny v přírodě, lesní živočichy a odlévaly stopy zvěře. Při nepříznivém počas se schůzky konaly ve třídě, kde děti plnily kondiční testy a hrály různé soutěže. V květnu jsme se zúčastnili akce Ba kolech z Čech do Bavor, při níž děti jely 20 km trasu Všeruby – Chodská Lhota – Všeruby. Na závěr roku jsme uskutečnili již tradiční výlet na kolech, tentokrát při hranicích směrem na Maxov k nově otevřenému hraničnímu přechodu. Kroužek probíhal 1x za dva týdny v pondělí a ve své činnosti se pravidelně střídal s kroužkem dovedných rukou, který vedla vychovatelka Alena Haasová. Ten navštěvovalo 8 dětí, 5 žákyň z 1. třídy a 3 žákyně 2. třídy. Vzhledem k tomu, že žákyně byly z nižších ročníků, byla i činnost zaměřena na práce, které rozvíjejí dovednosti dětí přiměřené jejich věku. Výrobky, které si děvčata vytvořila, si jednak odnášela domů a také jimi byly vyzdobené třídy a chodby školy. 9 žáků 3.-5. p.r. navštěvovalo kroužek výpočetní techniky a pod vedením ředitelky Mgr. Jindřišky Behenské se učili pracovat s počítačem a zároveň pokračovali ve vydávání školního časopisu Poškoláček. Členové kroužku se také organizačně podíleli na průběhu školních besídek. V červnu 2007 byli členové redakční rady časopisu na výletě v Domažlicích a navštívili Galerii bratří Špillarů, výstavu kočárků v Muzeu a prošli historické náměstí.
Divadelní představení Divadýlka Kuba Narodil se klaun v KD Všeruby, 5.10.2006
Divadelní představení Kvak a Žbluňk, MKS Kdyně, 20.10.2006
Divadelní představení Divadla Z bedny Karlovy Vary, muzikál pro děti Ošklivé káčátko, 9.2.2007
Divadelní maňáskové představení O 12 měsíčkách v MŠ Všeruby, 1. – 3. r., 9.3.2007
Vzdělávací ekologické divadelní představení Jak se zachraňuje země, MKS Kdyně, 12.4.2007
Koncert P. Nováka, MKS Kdyně, 17.5.2007
TAURUS – ekologický výchovný program Naši kamarádi zvířátka, Ekocentrum Taurus Mgr. Krumlová – 24.10.2006
Strašidelná noc ve škole pod názvem Strašidel se nebojíme, sami je dnes postrašíme – ¨ze 16. na 17.11.2006 Ze 16. na 17. listopadu se konala akce, při které se spalo ve škole, pod názvem Strašidel se nebojíme, sami je dnes postrašíme. Děti se sešly na okraji obce v lampiónovém průvodu, který prošel celou obec až ke kulturnímu domu. Většina dětí měla kostýmy strašidel. V kulturním domě čekalo na děti plnění úkolů u pohádkových postav: pavouka, vodníka, ježibaby, ducha a bílé paní. Za splněné úkoly dostávaly sladké odměny a na konci soutěže si všichni zazpívali a zatančili při pohádkových písničkách, které jim zahrála skupina Black Stetson. Potom se už strašidýlka přesunula do školy, kde se připravila na spaní. Tohoto projektu se zúčastnilo 90% dětí naší školy a ve škole spalo 78% dětí. Následující den se děti učily ve strašidelné škole a cestovaly na koštěti po celé naší republice a plnily různé úkoly. Celkový počet dětí, které se zúčastnily lampiónového průvodu (nejen z naší školy) byl 45 a 100 dospělých.
Beseda k výročí úmrtí B. Němcové v Místní knihovně pro 4. a 5. r., 7.2.2007
Návštěva Muzea ve Kdyni, 17.5.2007
Beseda s hasiči spojená s ukázkou hasičské výzbroje a výstroje, vyhlášení požárního poplachu, 21.6.2007
Sportovní den (32), 25.6.2007
Dopravní soutěž (32), 27.6.2007
Branný den (32), 28.6.2007
Školní výlet, Katedrála sv. Bartoloměje v Plzni a westernové městečko v Dnešicích u Přeštic, 14. června 2007
Úkoly trvalé – Zájmové kroužky, Náprava dyslexie
Školní časopis Poškoláček
Každou první středu v měsíci Otevřená škola – přítomnost rodičů při vyučování
Školní kronika a školní fotodokumentace
Veřejné výstavy a veřejná vystoupení
Zajištění pitného režimu – školní mléko
5.2 Mimoškolní aktivity
Den otevřených dveří pro veřejnost – 30.9. a 1.10.2006 - celkem navštívilo školu 90 návštěvníků české i německé národnosti. Všichni si mohli prohlédnout alba s fotografiemi a školní kroniky již od roku 1945, výrobky dětí a společně si zavzpomínat na svá školní léta.
Vánoční besídka (33 žáků), 21.12.2007
Rozsvícení vánočního stromu ve Všerubech
Dětský maškarní ples
Jarní besídka - výroba dárků ke Dni matek (33 žáků), 15.5.2007
Dětský den 2.6.2007
V závěru školního roku 22. června se 31 žáků zúčastnilo 2. ročníku akce Děti běží Evropou, kterou pořádá Waldschmidtschule Eschlkam. V pátek dopoledne se na hraničním přechodu Všeruby – Eschlkam, kde byl cíl, potkali žáci se svými vrstevníky z Eschlkamu, kteří rovněž běželi na hranice. Mladší žáci ze Všerub běželi jeden kilometr a starší 1 700 metrů. Vítězové obdrželi poháry.
26.6.2007 navštívilo naší školu 11 učitelů ze Waldschmidtschule Eschlkam, kteří si prohlédli třídy, družinu, učebnice a výtvory dětí i se seznámili se vzdělávacím systémem u nás. Naopak 4. července navštívily učitelky naší školy své kolegy v Německu a návštěvu s obdobným programem jim oplatily.
5.3 Účast v soutěžích
soutěž | počet soutěží | počet zúčastněných žáků | umístění 1. místo | 2. místo | 3. místo |
mezinárodní | |||||
republiková | |||||
regionální | 1 | 26 | |||
okresní | 2 | 18 | 1 |
Soutěž pohádkových postav v KD Všeruby – 16.11.2006
Soutěž Veselý dráček o nejhezčího draka
Drakiáda – školní soutěž (33 žáků)
Človíčkiáda - školní soutěž (33 žáků)
Piškvorkiáda - školní soutěž (33 žáků)
Turnaj spádových škol ve vybíjené v Koutě na Šumavě – žáci 4. a 5.r. se umístili na 3. místě
Sportovní den - školní soutěž ve 4 disciplínách (33 žáků)
Čtenářská soutěž – školní kolo (26 žáků), 17. a 19.4.2007
Čtenářská soutěži ve Kdyni (5 žáků), 30.5.2007
Školní dopravní soutěž (33 žáků), 27.6.2007
Sběr starého papíru – 26 žáků, 4. místo v kraji, celkem odevzdáno 9 765 kg sběrných surovin. V loňském roce jsme se umístili na místě prvním a v letošním roce jsme skončili čtvrtí. Sběru se zúčastnilo 26 žáků, což je 78% žáků naší školy. Třem nejlepším sběračům byla udělena pochvala na vysvědčení. Škola obdržela za výborné umístění ve všech ročnících soutěže plastové kontejnery do tříd na papír, plasty a sklo.
Výtvarná soutěž s Ajaxem
6.0 Výchovné poradenství
6.1 Vyhodnocení Koncepce výchovného poradenství
Výchovný poradce zajišťuje metodickou a informační činnost na škole (např. pomáhá tř. učitelkám při práci s problematickými žáky, věnuje se žákům s výukovými a výchovnými problémy, projednává s rodiči souhlas s vyšetřením v PPP nebo SPC, podílí se na vypracování individuálního plánu a další dokumentace pro integrované žáky, vede databázi integrovaných žáků ap.).
6.2 Návykové látky – školní preventivní strategie
Veškerá činnost a řád školy byl upraven ve shodě s ochranou zdraví žáků a ochranou vůči zneužívání návykových látek. Třídní učitelé sledovali vývojové a individuální potřeby žáků. Škola zajišťovala dostatečné množství volnočasových aktivit. Veškeré naplánované akce byly splněny.
6.3 Environmentální výchova
Letos poprvé se naše škola řídila plánem environmentální výchovy, i když většina činností v něm obsažená se provádí již několik let. Ochrana životního prostředí a poznávání rostlin a živočichů jsou běžnou součástí výuky prvouky a přírodovědy a jsou úzce spjaty s činností turisticko-ekologického kroužku, stejně jako se prolínají do činnosti školní družiny a kroužku výpočetní techniky. Využili jsme nabídky Ekocentra TAURUS. Mgr. Krumlová navštívila dne 24.10.2006 naš školu v výukovým programem Naši kamarádi zvířátka, do kterého se zapojily všechny děti. Zároveň jsme objednali výukové materiály od sdružení TEREZA, které využili žáci 4. a 5. r. jak při vyučování, tak při přírodovědných vycházkách. Ve škole je kladen důraz na pitný režim žáků a v té souvislosti se plánuje nákup automatu na balenou vodu. I nadále je a bude žákům distribuováno školní mléko. Také sběr starého papíru se stal běžnou věcí pro žáky naší školy i pro širokou veřejnost. Žáci také pečují o zeleň ve škole a jejím okolí. Ve škole byla umístěna schránka důvěry, kam mají žáci možnost anonymně psát své dotazy a problémy.
6.4 Spolupráce s rodiči, policií, OÚ
Rodiče se značně organizačně i finančně podíleli na mnoha akcích - např. veřejná vánoční a jarní besídka, dětský maškarní ples, dětský den, branné cvičení, sportovní den apod.
Ve spolupráci s policií probíhal ve 2. a 3. třídě program AJAX. Cílem bylo seznámit děti s prací policistů, dopravní výchova, vlastní bezpečnost, děti a trestné činy, mezilidské vztahy - šikana, drogy a hazardní hry, bezpečné prázdniny. Během roku navštívila školu policistka podporučík Čejková a vyprávěla nám o své práci. Každý žák dostal svůj zápisník a tam se řešili i společně různé úkoly. Na závěr dostaly děti plyšového psa Ajaxe. Akce se zúčastnilo 13 dětí, program byl velmi úspěšný.
Kladně hodnotím i spolupráci s Celním úřadem Všeruby, který rozmnožuje školní časopis Poškoláček.
Spolupráce s OÚ je vstřícná. OÚ se stará o školní pozemek, provádí opravy a údržbu ve škole.
7.0 Údaje o výsledcích inspekce provedené ČŠI
Ve školním roce 2006/2007 se nekonala inspekce ČŠI.
8.0 Výkon státní správy
8.1 Výkon státní správy
Rozhodnutí ředitele školy | Počet | Počet odvolání |
Přijetí k povinné školní docházce | 4 | 0 |
Odklad povinné školní docházky | 1 | 0 |
Dodatečný odklad povinné školní docházky | 0 | 0 |
Zařazení dětí do MŠ, ŠJ, ŠD | 1 | 0 |
8.2 Počet osvobozených žáků
Počet žáků osvobozených od povinné školní docházky: 0
Počet žáků osvobozených od povinnosti docházet: 0
Počet žáků osvobozených z výuky: 0
Počet evidovaných stížností: 0
Závěr
Škola byla organizovaná jako dvojtřídní:
I. třída 1. až 3. postupný ročník celkem 21 žáků z toho 14 dívek
II. třída 4. a 5. postupný ročník celkem 13 žáků z toho 5 dívek
Školní rok zahájilo celkem 33 žáků z toho 19 dívek. Z celkového počtu byl 1 žák vietnamské národnosti a 1 žákyně slovenské národnosti. Do školy dojížděly 2 žákyně z Hyršova a 4 žáci z Hájku. Ve škole pracovaly celkem 4 pedagogické pracovnice. Ředitelka školy Mgr. Jindřiška Behenská učila v 1. ročníku český jazyk a matematiku, třídní učitelkou 1. - 3. postupného ročníku byla Jana Šupová, třídní učitelkou ve 4. a 5. ročníku byla Mgr. Renata Reifová. Ve školní družině pracovala Alena Haasová. Ve škole i nadále uklízela Miluše Filipovičová.
I v tomto školním roce se vyučovalo podle vzdělávacího programu Základní škola č.j. 16 847/96-2. I v tomto školním roce se škola zapojila do sítě Tvořivých škol. Znamená to, že v naší škole upřednostňujeme činnostní učení a multisenzoriální přístup k žákům. Využíváme téměř v každé vyučovací hodině nových a moderních pomůcek, které nejen demonstruje učitel, ale má také každý žák ve své lavici. Činnostní učení se jako způsob práce ve třídách objevilo v České republice v meziválečném období. Tento program vychází z tradice J. A. Komenského, reformní pedagogiky české činné školy 30. let 20. století, ze současných výzkumů učení a vzdělávání a z mnohaletých zkušeností učitelů z praxe. Koresponduje se všemi školskými dokumenty určenými pro základní vzdělávání a jeho principem je vyučovat činně, tedy probouzet u žáků zájem o nabývání nových poznatků názorně, vlastní činností a prožitkem. Jedním z cílů programu Tvořivá škola je celkově zvyšovat kvalitu vzdělávání dětí a aktivně zapojovat žáky do výuky, motivovat je k celoživotnímu vzdělávání a rozvíjet u nich tvořivost, samostatnost, odpovědnost a toleranci. Více se o činnostním učení a sdružení Tvořivá škola dočtete na www.tvorivaskola.cz , kde také naleznete kompletní seznam Tvořivých škol.
Při výuce čtení používáme metodiku čtení Sfumato - Splývavé čtení. Důležitou podmínkou pro dobré technické zvládnutí čtení je práce s hlasem. Při využití běžných metod a vytvoření správných technických základů se děti nemusí potýkat s tzv. dvojitým čtením, daleko rychleji se naučí správně se vyjadřovat písemnou formou ať už je to popis, přepisování či diktáty. Co se týče interpretace, rovněž zde jsou patrné efekty: děti čtou s pochopením, interpretují hlasitě a výrazně s prvky dramatizace. Kromě časové úspornosti prezentované techniky, která nijak nenarušuje meze stanovených osnov, je třeba zmínit jeden, z hlediska pedagogické praxe zcela zásadní, efekt: i děti s dyslexií se mohou účastnit výuky v běžné třídě; s technikou splývavého čtení lze totiž i s těmito vadami úspěšně pracovat.
K docházce do školní družiny se přihlásilo celkem 24 dětí. Ranní provoz školní družiny byl stanoven od 7.15 do 7.45 hodin a odpoledne končil provoz v 15.00 hodin. Činnost byla sestavena velmi pestře, odvíjela se od ročních období, svátků, ale i od počasí a nálady dětí. Na podzim a na jaře byla zaměřena hlavně na pobyt venku na školním hřišti a na zahradě, kde děti nejraději hrály míčové hry, ale i na výlety do okolí, např. na Maxov nebo k rybníku Myslív. Také se jim líbilo pouštění draků, výlet do lesa ke krmelci a jiné kratší vycházky. Celý rok se hrála hra Máme rádi zvířátka. Každý měsíc si děti zvolily nějaké zvířátko, o kterém si spolu povídaly, přečetly si zajímavosti o vyhlédnutém zvířátku, přečetly si pohádku nebo kreslily obrázek. Za splněné úkoly dostávaly razítka a na konci roku bylo vyhlášení vítěze soutěže. V zimních měsících se činnost přemístila z přírody více do učebny a děti se bavily skládáním stavebnic a výrobou dárečků pro blížící se vánoce. Také podzimní, vánoční i jarní výzdoba školy a kulturního domu, kde se konaly školní besídky, se dětem povedla. Po celý rok děti pracovaly s různými materiály. Mladší děti si oblíbily výrobky z papíru, plsti a dalších snadno opracovatelných materiálů. Poradily si i se samotvrdnoucí hmotou, mramorovanými barvami, vyráběly obrázky ze suchých květin, batikovaly tašky, na které přišívaly korálky, kreslily slupovací obrázky na sklo a vyráběly mnoho dalších drobností pro radost sobě, kamarádů i rodičů.
Naše škola spolupracovala také s nakladatelstvím Albatros a Fragment. Jejich nabídka se skládala z nabídky knih základní a výběrové řady, ale i z CD a videokazet. Z knih nejvíce zaujaly děti tituly Kouzelníkův prsten, Otázky a odpovědi, Hlavolamy a různé slovníky. Děti měly možnost objednání knih i v knižním bazaru, což mělo mezi dětmi velký úspěch. Celkem si objednávalo knihy 15 dětí.
Školní dotované mléko od Laktey a.s. z mlékárny Madeta Plzeň vydávala dětem školnice Miluše Filipovičová. Děti si mohly vybrat příchuť jahodovou, čokoládovou, kokosovou a vanilkovou. Největší zájem byl o čokoládovou příchuť. Žáci si předplatili mléko na tzv. mlíčenky, tj. 10 ks mléka za 35,- Kč. Celkem odebíralo školní mléko 21 žáků.
Do Základní školy Kdyně odešlo z naší školy 6 žáků 5. postupného ročníku a 1 žák odchází na gymnázium.
Všeruby 31.8.2007
Mgr. Jindřiška Behenská, řed. školy