Charakteristika školy  Dokumenty a zákonné normy  Informace ředitelky školy  Tiskopisy ke staženíZpět


Pozor!

Tlačítka ve tvaru

button

a další podobná,
 otevírají soubory typu *.pdf.

K jejich zobrazení je nutné mít nainstalovaný program Adobe Reader, který můžete stáhnout např.

ZDE

 

 

Základní škola Všeruby

Řád školy

Na základě ustanovení § 30 zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) vydávám po projednání v pedagogické radě tento

Řád školy:

  1. podrobnosti k výkonu práv a povinností žáků a jejich zákonných zástupců ve škole a podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů s ped. pracovníky,

  2. provoz a vnitřní režim školy,

  3. podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků, jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí,

  4. podmínky zacházení s majetkem školy ze strany žáků,

  5. pravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků.


a) Podrobnosti k výkonu práv a povinností žáků a jejich zákonných zástupců ve škole a podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů s ped. pracovníky

Práva žáků a jejich zákonných zástupců

V souladu s ustanovením § 21 zákona č. 561/2004 Sb. mají žáci a jejich zákonní zástupci následující práva:

  1. na vzdělávání a školské služby podle tohoto zákona,

  2. na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání,

  3. na vyjádření vlastního názoru ve všech věcech, které se ho týkají,

  4. na právo sdělit svůj názor řed. školy, třídnímu učiteli, ostatním pracovníkům školy,

  5. na informace a poradenskou pomoc školy v záležitostech týkajících se vzdělávání podle tohoto zákona,

  6. na poskytnutí pomoci v případě, že se ocitne v nesnázích, nebo má nějaké problémy,

  7. na vyžádání pomoci vyučujícího v odůvodněných případech (v případě jakéhokoliv druhu onemocnění, zdravotního postižení, v případě mimořádných schopností a talentu),

  8. na život a práci ve zdravém životním prostředí a na odstraňování škodlivin ze školního prostředí v rámci možností školy.


Povinnosti žáků

V souladu s ustanovením § 22 zákona č. 561/2004 Sb.mají žáci následující povinnosti:

  1. řádně docházet do školy a řádně se vzdělávat,

  2. dodržovat školní řád a předpisy a pokyny školy k ochraně zdraví a bezpečnosti, s nimiž byli seznámeni,

  3. plnit pokyny ped. pracovníků školy vydané v souladu s právními předpisy a školním řádem.

Povinnosti zákonných zástupců dětí

  1. Zajistit, aby žák docházel řádně do školy,

  2. na vyzvání řed. školy se osobně zúčastnit projednávání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte,

  3. informovat školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích dítěte nebi jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na vzdělávání,

  4. dokládat důvody nepřítomnosti dítěte ve vyučování v souladu s podmínkami stanovenými tímto školním řádem,

  5. oznamovat škole údaje podle § 28 odst. 2 a další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost dítěte a změny v těchto údajích.

Chování žáka

  1. Žák dodržuje pravidla slušného chování ve vztahu ke všem pracovníkům školy i spolužákům. Dbá důsledně pokynů ped. pracovníků, zodpovědně se připravuje na vyučování a dodržuje níže uvedená ustanovení tohoto řádu. Žák si je vědom, že žákem zůstává i v době mimoškolní – dodržuje nepsané normy slušného chování a mezilidských vztahů platných v pedagogické společnosti.

  2. Žák zdraví v budově školy i mimo ni srozumitelným pozdravem. Všichni žáci oslovují zaměstnance školy: Pane, paní s funkcí…

  3. Vnášení, držení, distribuce a zneužívání návykových látek je v prostorách školy a při akcích pořádaných školou přísně zakázáno. Porušení tohoto zákazu je klasifikováno jako hrubý přestupek. V této souvislosti využije řed. školy všech možností daných mu příslušnými zákony včetně možnosti dát podnět k zahájení trestního stíhání osob, které se na porušení tohoto zákazu podíleli. Řed. školy nebo jím pověřený pracovník školy bude informovat zákonné zástupce žáků, u nichž bylo zjištěno porušení tohoto zákazu, o zjištěních v tomto směru, a zároveň je seznámí s možnostmi odborné pomoci.

  4. Projevy šikanování mezi žáky, tj. násilí, omezování osobní svobody, ponižování apod., kterých by se dopouštěli jednotlivá žáci nebo skupiny žáků vůči jiným žákům nebo skupinám, jsou v prostorách školy přísně zakázány a jsou považovány za hrubý přestupek proti řádu školy. Podle okolností řed. školy uváží možnost dalšího postihu žáků. Kteří tento zákaz přestoupí, a bude o svých zjištěních informovat jejich zákonné zástupce.

Docházka do školy

  1. Žák chodí do školy pravidelně a včas podle rozvrhu hodin. Na vyučování přichází včas, aby si stačil připravit potřebné pomůcky před začátkem výuky.

  2. Škola je otevřena pro vstup žáků od 07.25 hodin.

  3. Žáci vstupují do školy nejpozději 10 minut před začátkem vyučování. Po dobu výuky je školní budova uzamčena a vstup je možný pouze po zvonění na venkovní zvonek.

  4. O přestávkách a v době oběda je nad žáky vykonáván dozor dle rozpisu.

  5. Žáci, kteří se nestravují ve školní jídelně, opustí školu ihned po skončení vyučování a vrací se do školy nejdříve ve 12.30 hodin. Žáci, kteří se stravují ve školní jídelně, opustí školu ihned po obědě. Žáci, kteří mají odpolední vyučování, čekají ve třídě, kde bude výuka probíhat. Po skončení odpoledního vyučování žáci ihned opustí školu

  6. Žáci odkládají svrchní oděv a obuv v šatně. Nenechávají zde v průběhu vyučování žádné cenné věci (peníze, šperky, hodinky, mobil…). Po odchodu ze školy zůstává šatna prázdná, škola neručí za odložené věci žáků po skončení vyučování.

  7. Kontrolu pořádku v šatně provádí školnice, která v 8. 00 h uzamkne vnitřní vchodové dveře.

  8. Nemůže-li se žák ze závažných rodinných nebo zdravotních důvodů dostavit do školy, podá o tom jeho zákonný zástupce zprávu pokud možno předem, nejpozději však do 3 kalendářních dnů od počátku nepřítomnosti žáka

  9. Žák, který musí opustit školu během vyučování, žádá o souhlas TU. Ten ho uvolňuje pouze na základě písemné žádosti jeho zákonného zástupce. V případě nepřítomnosti TU, uvolňuje žáka ŘŠ. Žádá-li zákonný zástupce o uvolnění na 3 a více dnů, vyžádá si souhlas ŘŠ. Žádost o uvolnění předloží rodič osobně písemnou formou prostřednictví TU, který se k žádosti písemně vyjádří.

  10. V případě zranění či nevolnosti žáka, se vyučující spojí telefonicky se zákonným zástupcem a zajistí případné předání žáka, či jeho ošetření.

  11. Všechny absence žáka písemně omlouvají zákonní zástupci. V případě pochybností může TU vyžadovat lékařské potvrzení nepřítomnosti žáka.

b) Provoz a vnitřní režim školy

Společná ustanovení

  1. Školní budova se otevírá v 7. 25 hodin.

  2. Vyučování začíná v 8. 00 hodin, končí nejpozději ve 14. 25 hodin.

  3. Vyučovací hodina trvá 45 minut. Prodlužování vyučovací hodiny není povoleno.

  4. Po druhé vyučovací hodině je hlavní přestávka v délce 20 minut. Mezi ostatními hodinami jsou přestávky desetiminutové.

  5. 5. Provoz školní družiny končí v 15.00 hodin.

Režim školy pro pedagogy

  1. Pedagogové jsou povinni ve své práci se řídit pracovním řádem pro zaměstnance škol a školských zařízení., pracovní náplní a rozhodnutím ředitelky školy o rozvržení pracovní doby.

  2. Klasifikace prospěchu a chování žáků je prováděna pedagogy podle vyhlášky o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky č. 48/2005 Sb. A podle vnitřního metodického pokynu o pravidlech známkování a hodnocení žáků.

  3. Pedagog je povinen být přítomen ve škole v době stanovené platným rozvrhem výuky, rozvrhem dozorů na chodbách, ve třídách a ve školní jídelně a řídit se jimi. Každou změnu je nutné projednat s ředitelkou školy.

  4. Pedagogové nastupují do školy minimálně 20 minut před zahájením vyučování nebo výchovné práce podle rozvrhu.

  5. Učitelé konají pedagogický dozor nad žáky před vyučováním, o přestávkách a během polední přestávky a osobně zodpovídají za zdraví a bezpečnost žáků. Pedagogický dozor probíhá podle rozvrhu dozorů, který je vyvěšen na přístupném místě.

  6. Do školní jídelny a na pozemek školy a zpět chodí žáci pouze s vyučujícím, který osobně odpovídá za bezpečnost žáků při přecházení.

  7. Učitelé jsou povinni dodržovat stanovenou délku vyučovacích hodin i přestávek. Před zahájením výuky učitel zkontroluje pořádek ve třídě a přípravu žáků na vyučování.

  8. Ráno žáci přicházejí do školy mezi 7. 25 až 7. 50 hodin a ihned odcházejí i s aktovkou do svých tříd, případně do třídy určené ředitelkou školy.

  9. Po skončení dopoledního vyučování čekají žáci, kteří odcházejí na oběd, na učitele vykonávajícího dozor ve školní jídelně a společně odcházejí do školní jídelny.

c) Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků, jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí

  1. Žákům je přísně zakázáno manipulovat s elektrickými spotřebiči a vypínači. Z bezpečnostních důvodů se žákům zakazuje otevírání oken o přestávkách a sezení na okenních parapetech.

  2. Žák se při všech svých činnostech chová žák, aby neohrozil své, svých spolužáků či jiných osob.

  3. Žák nenosí do školy předměty, kterými by mohl ohrozit zdraví své i ostatních.

  4. Žák plně respektuje vnitřní řád školy.

  5. Žák se řídí platnými zásadami bezpečnosti a ochrany zdraví při všech školních činnostech.

  6. Kadý úraz, poranění či nehodu, k níž dojde během vyučování ve třídě, na chodbě nebo na hřišti, hlásí žáci ihned svému vyučujícímu a následně TU.

  7. Při přecházení žáka na místo vyučování mimo budovu školy se žáci řídí pravidly silničního provozu a pokyny doprovázejících osob. Před takovýmito akcemi doprovázející učitel žáky zvlášť poučí o bezpečnosti. Pro společné akce, výlety apod. platí zvláštní bezpečnostní předpisy, se kterými jsou žáci zvlášť předem seznámeni.

  8. Při výuce v tělocvičně, na hřišti apod. zachovávají žáci zvláštní bezpečnostní předpisy pro tyto učebny, dané vnitřním řádem. Vyučující daného předmětu jsou povinni s nimi seznámit žáky při první vyučovací hodině školního roku a dodatečně poučit žáky, kteří při první hodině chyběli. O poučení žáků provede učitel zápis do TK. Řády odborných učeben jsou přílohou řádu školy.

  9. Poučení na začátku školního roku provádí TU, který seznámí žáky se školním řádem, se zásadami bezpečného chování ve třídě, na chodbách, schodišti, v šatně, při příchodu do školy a při odchodu ze školy a na veřejných komunikacích, s postupem při úrazech, s nebezpečím vzniku požáru a s postupem v případě požáru.

  10. Poučení před prázdninami provádí TU, který varuje žáky před škodlivými vlivy alkoholu, kouření, známosti s cizími lidmi, upozorní je na možné nebezpečí pro život a zdraví v případě nálezu a manipulace s nevybuchlou municí a poučí je, jak se v takovém případě zachovat. Informuje žáky o nebezpečí vzniku požáru, o dopravní kázni. Varuje před koupáním v místech, která neznají apod.

  11. Všichni ped. pracovníci průběžně sledují konkrétní podmínky a situace ve škole z hlediska výskytu sociálně patologických jevů, uplatňují různé formy a metody umožňující včasné zachycení ohrožených žáků.

  12. Školní metodik prevence zajišťuje spolupráci s rodiči v oblasti prevence, informuje o preventivním programu školy a dalších aktivitách. Školní metodik spolupracuje s dalšími institucemi na sociálně právní ochranu dětí.

d) Podmínky zacházení s majetkem školy ze strany žáků

  1. Žák má právo užívat zařízení školy, pomůcky a učebnice v souvislosti s výukou, je při tom povinen řídit se pokyny učitelů a jiných oprávněných osob.

  2. Žák je povinen udržovat v pořádku a nepoškozené všechny věci, které tvoří zázemí třídy a školy a také ty, které mu byly svěřeny v souvislosti s výukou.

  3. Každou škodu na majetku školy, žáků, učitelů či jiných osob, kterou způsobí žák svévolně nebo z nedbalosti, hradí v plném rozsahu rodiče žáka, který poškození způsobil.

  4. Každá žák odpovídá za čistotu a pořádek svého pracovního místa a jeho nejbližšího okolí.

  5. Před odchodem ze třídy každý žák uklidí své pracovní místo a jeho okolí. Služba odpovídá za čistotu prostoru kolem tabule a za pořádek v celé třídě.

e) Hodnocení a klasifikace žáků Základní školy Všeruby

Získávání podkladů pro klasifikaci

  1. Žákovy vědomosti a dovednosti musí být z daného předmětu hodnoceny průběžně, tak aby z daného předmětu znal svoji úspěšnost. Formy hodnocení – širší ústní hodnocení (vyjádření kladů a nedostatků), zkoušení – ústní a písemné s výsledkem hodnocení ve formě známky.

  2. Žákovi je oznámen výsledek každého hodnocení klasifikace – při ústním hodnocení a ústním zkoušení okamžitě, při písemné zkoušce do týdne.

  3. Nestačí jen sdělit známku, ale vždy poukázat na klady a nedostatky hodnocení výkonu.

  4. Kontrolní písemné práce rozvrhne učitel na celý školní rok, aby se nadměrně nehromadily v určitých obdobích.

  5. Učitel je vždy povinen vést soustavnou evidenci o každém hodnocení a klasifikaci žáka. Musí být schopen kdykoliv prokázat, jak žáka hodnotí a jakou známkou, kdy a za co ji žákovi udělil.

  6. Pokud je klasifikace žáka stanovena na základě písemných nebo grafických prací, vyučující tyto práce uschovávají po celou dobu, během které se klasifikace žáka určuje nebo ve které se k ní mohou zákonní zástupci žáka odvolat – tzn. celý školní rok včetně hlavních prázdnin, v případě žáků s odloženou klasifikací nebo opravnými zkouškami až do 30.10. dalšího školního roku. Opravené písemné práce musí být předloženy všem žákům a na požádání ve škole také zákonným zástupcům.

  7. Vyučující dodržují zásady pedagogického taktu, zejména:

Hodnocení a klasifikace žáka – obecně

  1. Žáci se hodnotí a klasifikují ve všech vyučovacích předmětech učebního plánu školy. Závěrečné hodnocení se provádí známkou. Vysvědčení píše TU na předepsaném tiskopise.

  2. Klasifikační stupeň určí učitel předmětu.

  3. Při klasifikaci za celé pololetí se přihlíží ke kvalitě práce a výsledkům za celé pololetí komplexně. Při celkové klasifikaci přihlíží učitel k věkovým zvláštnostem žáka i k tomu, že žák mohl v průběhu klasifikačního období zakolísat v učebních výkonech pro určitou indispozici. Přihlíží se ke snaživosti a pečlivosti žáka, k jeho individuálním schopnostem a zájmům. Stupeň prospěchu se neurčuje na základě průměru a klasifikace za příslušné období.

  4. Na konci klasifikačního období, nejpozději 48 hodin po jednání pedagogické rady o klasifikaci, zapíší učitelé číslicí výsledky celkové klasifikace v daném předmětu do listů.

  5. Je nutno rozlišovat, co je předmětem klasifikace prospěchu a co chování.

  6. Klasifikovat jen to, co učitel žáky naučil, klasifikaci používat jako prostředek kladné motivace, nikoli jako trestu.

  7. Na 1. stupni a při hodnocení aktivity, je možné používat při hodnocení činnosti žáka obrázek, kytičku apod. Toto hodnocení je pouze doplňkem klasifikace. Slouží především jako určitý druh motivace, či zvýraznění dílčí práce žáka.

  8. Do vyššího ročníku postoupí žák, který na konci druhého poletí prospěl ze všech povinnch předmětů stanovených školním vzdělávacím programem s výjimkou předmětů výchovného zaměření a předmětů, z nichž byl uvolněn. Do vyššího ročníku postoupí i žák, který v rámci prvního stupně již opakoval ročník, a to bez ohledu na prospěch žáka.

  9. Nelze-li hodnotit žáka na konci prvního pololetí, určí ŘŠ pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za první pololetí bylo provedeno nejpozději do dvou měsíců po skončení prvního pololetí. Není-li možné hodnotit ani v náhradním termínu, žák se za první pololetí nehodnotí.

  10. Nelze-li hodnotit žáka na konci druhého pololetí, určí ŘŠ pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za druhé pololetí bylo provedeno nejpozději do konce září následujícího školního roku. V období měsíce září do doby hodnocení navštěvuje žák nejbližší vyšší ročník.

  11. Žák opakuje ročník, pokud na konci druhého pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen. To neplatí o žákovi, který již jednou ročník opakoval. Tomuto žákovi může ŘŠ na žádost jeho zákonného zástupce povolit opakování ročníku pouze z vážných zdravotních důvodů.

  12. Má-li zákonný zástupce žáka pochybnosti o správnosti hodnocení na konci prvního nebo druhého pololetí, může do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o hodnocení prokazatelně dozvěděl, nejpozději však do 3 pracovních dnů od vydání vysvědčení, požádat ŘŠ o komisionální přezkoušení žáka, je-li v daném předmětu vyučujícím ředitelka školy, požádá krajský úřad. Komisionální přezkoušení se koná nejpozději do 14 dnů od doručení žádosti nebo v termínu dohodnutém se zákonným zástupcem žáka.

Zásady a pravidla pro sebehodnocení žáků

  1. Sebehodnocení je důležitou součástí hodnocení žáka.

  2. Sebehodnocením se posiluje sebeúcta a sebevědomí žáků.

  3. Chybu je nutno chápat jako přirozenou součást v procesu učení. Pedagogičtí pracovníci se o chybě se žáky baví, žáci mohou některé práce sami opravovat. Chyba je důležitý prostředek učení.

  4. Při sebehodnocení se žák snaží popsat, co se mu daří, co mu ještě nejde a jak bude pokračovat dál.

  5. Při školní práci vedeme žáka, aby komentoval svoje výkony a výsledky.

Informovanost rodičů a třídních učitelů

  1. Třídní učitelé jsou informováni o klasifikaci žáků ve třídě prostřednictvím žákovských knížek a klasifikačních archů, v závažných případech ústní konzultací.

  2. Rodiče jsou informováni prostřednictvím žákovských knížek, sešitů, ústní konzultací a na konci pololetí vysvědčením. V případě mimořádného zhoršení jsou rodiče informováni bezprostředně.

  3. Sdělení o mimořádném zhoršení, též sdělení o výchovných opatřeních je nutné provádět prokazatelným způsobem (zápisem do třídních knížek či dopisem rodičům).

Hodnocení a klasifikace chování

  1. Kritériem pro klasifikaci chování je dodržování pravidel chování (školní řád) během klasifikačního období.

  2. Klasifikaci navrhuje TU a po projednání na pedagogické radě o ní rozhoduje ředitel školy.

  3. Chování žáka mimo školu:
    Rodiče je třeba vést k tomu, aby plně odpovídali za své děti v oblasti výchovné. Škola hodnotí a klasifikuje žáky především za jejich chování ve škole a akcích pořádaných školou. Jsou-li však závažné a prokazatelné důvody udělit žákovi výchovné opatření vedoucí k posílení kázně ve vážných případech přihlédne k chování i mimo školu, jedná-li se o případy, jejichž projednávání se škola přímo zúčastní.

Pochvaly žáků:

Pochvala třídního učitele – uděluje TU a konzultuje s ostatními pedagogickými pracovníky. Pochvala je udělována průběžně za mimořádné výkony žáků ve všech oblastech života školy nebo za déletrvající úspěšnou práci. Oznámení o udělení pochvaly zapíše TU do žákovské knížky.
Pochvala ředitele školy – uděluje ŘŠ na návrh TU a ostatních pracovníků školy. Pochvala je udělována průběžně, zpravidla žákům, kterým již byla udělena pochvala třídního učitele, nebo žákům za vyjímečné výkony, za mimořádný projev lidskosti, občanské nebo školní iniciativy, záslužný nebo statečný čin nebo za dlouhodobou úspěšnou práci.

Zápis pochvaly třídního učitele a ředitele školy provede TU a potvrdí ŘŠ. Pochvala je vždy zapisována na vysvědčení v daném období. Oznámení o udělení pochvaly a jiného ocenění zašle škola rodičům poštou.

e) Kárná opatření žáků:

Napomenutí třídního učitele  – uděluje TU, případně na návrh ostatních vyučujících. Napomenutí je udělováno průběžně zpravidla za méně závažný přestupek, či opakující se nedostatky ve školní práci. Oznámení o udělení napomenutí zapíše TU do žákovské knížky.
Důtka třídního učitele – uděluje TU a konzultuje s ostatními pedagogickými pracovníky. Důtka je udělována průběžně za hrubé porušení či soustavné narušování života školy. Je udělována zpravidla po napomenut třídním učitelem. Oznámení o udělení třídní důtky zašle škola rodičům poštou.
Důtka ředitele školy – uděluje ŘŠ na základě návrhu pedagogických pracovníků a po konzultaci s TU. Důtka ředitele školy je udělována průběžně za mimořádně hrubé porušení či soustavné hrubé narušování života školy. Je udělována zpravidla po udělení důtky třídního učitele, pokud se jednání žáka nezmění. Oznámení o udělení důtky ředitele školy zašle škola rodičům poštou.

f) Hodnocení chování jako předmětu na vysvědčení:

Výsledná známka není trestem, ale stupněm hodnocení chování žáka ve škole a jeho aktivního vztahu ke školní práci.

Velmi dobré – žák se chová a uvědoměle jedná dle pravidel chování a plní povinnosti, které vyplývají z postaven žáka příslušného ročníku ve škole. Méně závažných přestupků se dopouští ojediněle. Žák je přístupný výchovnému působení a snaží se své chyby napravit.
Uspokojivé – zpravidla po důtce třídního učitele nebo po důtce ředitele školy. Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a s ustanoveními vnitřního řádu školy. Žák se dopustí závažného přestupku proti pravidlům slušného chování nebo vnitřnímu řádu školy, nebo se opakovaně dopouští méně závažných přestupků. Zpravidla se přes důtku třídního učitele dopouští dalších přestupků, narušuje výchovně vzdělávací činnost školy. Ohrožuje bezpečnost a zdraví svoje nebo jiných osob.
Neuspokojivé – zpravidla po důtce ředitele školy, pokud nedošlo ke zlepšení. Chování žáka je v příkrém rozporu s pravidly slušného chování. Dopustí se takových závažných přestupků proti školnímu řádu nebo provinění, že je jimi vážně ohrožena výchova nebo bezpečnost a zdraví jiných osob. Záměrně narušuje hrubým způsobem výchovně vzdělávací činnost školy. Zpravidla se přes důtku ředitele školy dopouští dalších přestupků.

Hodnocení a klasifikace prospěchu

  1. Kritériem pro klasifikaci prospěchu je zvládnutí učebních osnov – kmenového učiva, standardů apod. (s přihlédnutím k individuálním zvláštnostem žáka).

  2. Při hodnocení známkou i při slovním hodnocení sledovat:

Zvládnutí osnov

1 – ovládá bezpečně
2 – ovládá
3 – v podstatě ovládá
4 – ovládá se značnými mezerami
5 – neovládá

Úroveń myšlení

1 – pohotový, bystrý, dobře chápe souvislosti
2 – uvažuje celkem samostatně
3 – menší samostatnost v myšlení
4 – nesamostatné myšlení
5 – odpovídá nesprávně i na návodné myšlení

Úroveň vyjadřování

1 – výstižné
2 – poměrně přesné
3 – ne dost přesné
4 – vyjadřuje se potížemi
5 – nesprávné i po návodu

Aplikace vědomostí

1 – spolehlivá
2 – dopouští se ojedinělých chyb
3 – s pomocí odstraňuje chyby
4 – dělá podstatné chyby
5 – nesplní úkol ani s pomocí

Píle a zájem

1 – aktivní a svědomitý
2 – nepotřebuje podnětů
3 – malý zájem
4 – potřebuje neustálé podměty
5 – pobízení je neúčinné

  1. Každé pololetí se vydává žákovi vysvědčení.

  2. Hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení je vyjádřeno klasifikačním stupněm,hodnocení výsledků vzdělávání žáka v 1. a 3. čtvrtletí je vyjádřeno slovně a zapsáno do žákovských knížek. O způsobu hodnocení rozhoduje ředitel školy se souhlasem školské rady.

  3. U žáka s vývojovou poruchou učení rozhodne ředitel školy o použití slovního hodnocení na základě ádosti zákonného zástupce žáka.

Způsob hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

  1. Způsob hodnocení a klasifikace žáka vychází ze znalosti příznaků postižení a uplatňuje se ve všech vyučovacích předmětech, ve kterých se projevuje postižení žáka.

  2. Při způsobu hodnocení a klasifikace žáků ped. pracovníci zdůrazňují motivační složku hodnocení, hodnotí jevy, které žák zvládl. Při hodnocení se doporučuje užívat různých forem hodnocení, např. bodové ohodnocení, hodnocení s uvedením počtu chyb apod.

  3. Při klasifikaci žáků se doporučuje upřednostnit širší slovní hodnocení. Způsob hodnocení projedná TU s výchovným poradcem.

  4. TU sdělí vhodným způsobem ostatním žákům ve třídě podstatu individuálního přístupu a způsobu hodnocení a klasifikace žáka.



Mgr. Renata Reifová, řed. školy